به گزارش خبرنگار اطلاعات/ هرام سرمست در جلسه ویدیو کنفرانس ناترازی انرژی با حضور رئیس جمهور افزود: همزمان با اعضای رسمی کارگروه بحران و انرژی استان، جلسات مشترکی را با اتاق بازرگانی و اصناف تبریز برگزار کردهایم تا به یک همفکری و هم اندیشی در خصوص نحوه مدیریت انرژی برسیم.
استاندار آذربایجان شرقی گفت: خوشبختانه در سایه همکاری مردم استان توانستیم در مصرف برق ۳۲۰ مگاوات صرفهجویی داشته باشیم. سرمست به مدیریت مصرف گاز در استان نیز اشاره کرد و ادامه داد: در این بخش نیز در روزهای اخیر ۱۱ درصد نسبت به زمانهای اوج مصرف، صرفه جویی داشتهایم.
وی ادامه داد: محدودیتهایی را برای برق مصرفی خانگی نیز به میزان ۲ ساعت در روز به صورت نوبتی و با آگاهی بخشی و اطلاع رسانی قبلی اعمال کردیم. سرمست اضافه کرد: در مدیریت برق صنایع و شهرکهای صنعتی، قطعی برق به مدت ۴۸ ساعت در هفته بود که این مقدار با هماهنگیهای انجام گرفته به یک روز در هفته کاهش یافت.
استاندار آذربایجان شرقی ادامه داد: کاهش ۵۰ درصدی برق صنایع بالای ۲ مگاوات، کاهش ۵۰ درصدی مصرف برق ادارات با استفاده از کنتورهای هوشمند و انجام بازرسیها از ادارت برای رعایت دمای حیات از دیگر اقدامات انجام یافته در راستای مدیریت مصرف انرژی در آذربایجان شرقی بوده است.
سرمست اضافه کرد: الزام استفاده از مولدهای خود تامین برای پایداری تامین نیازهای ضروری برق بیمارستان ها، مدارس، بخشی از صنایع و دانشگاه ها، غیرحضوری شدن مدارس و دانشگاهها به مدت پنج روز و دورکاری ادارات، سازمانهای دولتی و عمومی به مدت سه روز، تعطیلی وسایل گرمایشی در فضاهای باز، خوابگاهها و باغ ویلاها و همچنین فعال نگه داشتن بانکها به صورت مدیریت شده از دیگر اقدامات انجام یافته در راستای مدیریت مصرف انرژی در استان است.

