مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانشرقی گفت: در راستای حفظ سرمایه مردم و افزایش ایمنی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی استان ۱۱ دستگاه خودروی آتش نشانی برای شهرکهای صنعتی خریداری شد.
به گزارش خبرنگار اطلاعات، سهراب فیض زاده به مناسبت هفتم مهر و روز آتش نشانی و خدمات ایمنی در حاشیه بازدید از بخش آتش نشانی واحدهای صنعتی شهرک شهید سلیمی تبریز و رونمایی از سه دستگاه خودروی آتش نشانی این شهرک گفت:۱۱ دستگاه خودروی آتش نشانی با صرف حدود ۲۵۰ میلیارد ریال برای شهرکهای صنعتی بناب، مراغه، مرند، شبستر، سلیمی، هاشمی و آخولا خریداری شده و در اختیار شرکتهای خدماتی این شهرکها گذاشته شده است.
وی اظهار کرد: تا پایان امسال نیز خرید یک دستگاه خودروی آتش نشانی برای شهرک صنعتی بیلوردی و برای سال آینده نیز خرید ۲ دستگاه خودروی آتش نشانی برای شهرک صنعتی هاشمی و عجب شیر برنامه ریزی شده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی آذربایجانشرقی با بیان اینکه پیش بینی میشود ۳۰۰ میلیارد ریال برای خرید این خودروها هزینه شود گفت: ایجاد امکانات و زیرساختهای ایمنی و آتش نشانی در شهرکهای صنعتی نقش بسزایی در حفظ سرمایه مردم و سرمایه گذاران واحدهای صنعتی ایفا میکند.
فیض زاده با تاکید بر اینکه توسعه زیرساختهای اطفای حریق و ارتقای ایمنی شهرکهای صنعتی از اولویتهای این شرکت است ادامه داد: در زمان کنونی ۹ ایستگاه آتش نشانی در شهرکهای صنعتی استان ایجاد شده و ۲ ایستگاه نیز در مراحل تکمیل است.
وی یادآوری کرد: تاکنون ۴۰۱ فقره شیرهای هیدرانت در شهرکهای صنعتی استان ایجاد شده و تمامی واحدهای صنعتی مستقر در شهرکهای صنعتی استان، ممیزی ایمنی صنعتی شدهاند و واحدهای صنعتی استان ملزم به رعایت مباحث مربوط به آتش نشانی شدهاند و در این زمینه آموزشهای لازم به آنها ارائه شده است.

